Telekomunikacja jak na dłoni
1. Określ rodzaj umowy
2. Spersonalizuj ofertę
3. Wybierz telefon (opcjonalnie)
1. Określ rodzaj umowy
2. Wybierz telefon (opcjonalnie)
Umowa
Ważniejsze dla mnie jest: Wysokość abonamentu Miesięczne zużycie zmień
299
Minut 0
SMS-ów 0
Internetu 0
Chcę telefon






[T-Mobile] Problemy po śmierci abonenta

Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderatorzy: Kaczy, thonka, Pawrzes, darkangel, Moderatorzy

Wiadomość
Autor

[T-Mobile] Problemy po śmierci abonenta

Postprzez kopyto » 19 lip 2013, o 10:46

Opiszę to ku przestrodze.

Ojciec na miesiąc przed śmiercią przedłużył po raz kolejny abonament z T-mobile i dostał za 1zł najprostszą Nokię 2330. Tata był starym abonentem sieci T-mobile i wziął taki telefon jak się okazało z umową ratalną za 1zł. Dzień po śmierci ojca zaniosłem akt zgonu do oddziału T-mobile i rozwiązałem umowę ze względu na śmierć abonenta. Zaproponowałem nawet pracownikowi oddziału T-mobile (Zielona Góra ul. Westerplatte) by wziął ode mnie nieużywany jeszcze telefon marki Nokia bo nie jest nam już potrzebny. Pracownik odmówił i powiedział, że sprawa jest zamknięta i że telefon mamy sobie zatrzymać bo w momencie dostarczenia aktu zgonu umowa zostaje rozwiązane ze skutkiem natychmiastowym.

Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek. Ku mojemu i mojej mamy zaskoczeniu T-mobile pobierał z konta taty przez 2 miesiące abonament z konta nieżyjącego już ojca :)
Co lepsze, po zgłoszeniu tego faktu - oficjalna reklamacja do T-mobile otrzymaliśmy pismo z działu windykacji, że jesteśmy im winni za telefon Nokia 2330 i wysłał wezwanie do zapłaty za ten telefon! Po kontakcie z działem windykacji usłyszałem że jako prawni spadkobiercy jesteśmy zobowiązani uregulować dług z tytułu aparatu Nokia 2330.
Ja powiedziałem, że moim zdaniem z fakt śmierci ojca znaczy zerwanie umowy z T-mobile i nie będę płacił tym bardziej, że wyraziłem chęć zwrotu tego niesamowitego telefonu pracownikowi oddziału T-mobile. W odpowiedzi usłyszałem że T-mobile nie przyjmuje zwrotu sprzętu.

Jak dla mnie to nie chodzi o pieniądze bo raz że to nie jest jakaś wielka kwota ale o sam fakt w jaki sposób T-mobile się zachowuje. Nie można tego nazwać inaczej jak hieny cmentarne. Nigdy więcej nie chcę mieć nic wspólnego z tą firmą.
Ostatnio edytowano 21 lip 2013, o 13:05 przez kopyto, łącznie edytowano 2 razy
kopyto
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 10:11
Lokalizacja: Zielona Góra

 

Postprzez divhashmorex » 19 lip 2013, o 10:56

kopyto,
Skontaktuj się z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów. On ci najlepiej doradzi co robić w tej sprawie.
Niestety, T-mobile podpisuje umowy własnie jako "umowa+raty", co sprawia pewien problem. Natomiast nadal jest to jedna umowa, podpisywana z operatorem telekomunikacyjnym. Takie żerowanie na rodzinie zmarłego uważam za coś naprawdę wyjątkowo wrednego.
Nawet jeśli nie chodzi ci o pieniądze, skontaktuj się z wspomnianym już rzecznikiem konsumentów. To nic nie kosztuje, a pozwoli ci lepiej zorientować się w sytuacji.
Teoretycznie umowa powinna wygasnąć w chwili śmierci, problemem jest jednak właśnie kwestia tego, że umowy T-Mobile różnią się od konkurentów właśnie tym rozdzieleniem "umowy" od "rat", mimo, że de facto stanowią jedność.
Skoro telefon był NIEUŻYWANY w chwili gdy chciałeś go oddać, to nie rozumiem, czemu T-Mobile nie mogłoby pójść na rękę.
Jak MRK stwierdzi, że będziesz musiał płacić, na twoim miejscu, narobiłbym trochę PR-owego brudu T-Mobile, poprzez zgłoszenie się do stacji telewizyjnych. Tylko po to, by pokazać operatorom, że żerowanie na zmarłych i ich rodzinie nie jest czymś na co można pozwolić.
Nr główny: Plus (2006-09) -> Play (2010-ob)
Nr testowe: Play (2009, poz.), OFnK (2011, neg.), PonK (2011, poz.), LongPlay 1 (2012), Virgin Mobile (2013-14), Klucz mobile (2013)
divhashmorex
Spamer ;)
Spamer ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 1817
Dołączył(a): 2 lut 2011, o 22:35
Lokalizacja: Szczecin
Model telefonu: Nokia N70, Nokia 3310
Sieć: Play na kartę RWK, Orange One [6GBza6zł], RBM No Limits II

 

Postprzez mungo » 19 lip 2013, o 11:03

Kopyto, przykto mi z powodu śmierci Twojego dziadka.

Z punktu widzenia prawa Twój dziadek kupił sprzęt na raty. Trudno tutaj doszukiwać się czegoś złego w postępowaniu T-Mobile. Jeśli by Twój dziadek kupił przed śmiercią telewizor na raty to też Wasza rodzina została by z telewizorem i z ratami. Co by było w tym złego że sklep rtv chce swoje raty. Przejmujecie po Waszym dziadku wszystko, jego mienie i jego długi.
mungo
Zapalony dyskutant
Zapalony dyskutant
Avatar użytkownika
 
Posty: 372
Dołączył(a): 17 sie 2007, o 11:36
Lokalizacja: Kraków
Model telefonu: iPhone5 i MotoG
Sieć: Orange i Plus

 

Postprzez kopyto » 19 lip 2013, o 11:08

Nie dziadek ale ojciec.
Widzisz, chodzi o to, że ja jak najbardziej chciałem zwrócić telefon. Nie rozumiem dlaczego T-mobile nie chce przyjąć telefonu. Poza tym jest jeszcze coś takiego jak zdrowy rozsądek i życzliwość. Tym z T-Mobile jednego i drugiego brakuje.
kopyto
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 10:11
Lokalizacja: Zielona Góra

 

Postprzez divhashmorex » 19 lip 2013, o 11:17

mungo,
nie do końca, bo gdyby wziął telewizor na raty, to podpisałby umowę z instytucją finansową i zazwyczaj miałby szansę (bo wciskają jak tylko mogą) na ubezpieczenie od utraty pracy i śmierci.
Tutaj, podpisał umowę jednak z przedsiębiorstwem telekomunikacyjnym i moim zdaniem, przedsiębiorstwo takie nie powinno w taki sposób się zachowywać.

Warto zwrócić uwagę, że:
"Dzień po śmierci ojca zaniosłem akt zgonu do oddziału T-mobile i rozwiązałem umowę ze względu na śmierć abonenta. Zaproponowałem nawet pracownikowi oddziału T-mobile (Zielona Góra ul. Westerplatte) by wziął ode mnie nieużywany jeszcze telefon marki Nokia bo nie jest nam już potrzebny. Pracownik odmówił i powiedział, że sprawa jest zamknięta i że telefon mamy sobie zatrzymać bo w momencie dostarczenia aktu zgonu umowa zostaje rozwiązane ze skutkiem natychmiastowym. "
1. Klient w tym momencie miał całkowicie nieużywany telefon. Nic nie stało na przeszkodzie, by go odebrać. Przecież i tak nie był potrzebny rodzinie. A jednak T-Mobile postanowiło sobie zarobić...
2. Klient został wprowadzony w błąd, "sprawa jest zamknięta, telefon mamy sobie zatrzymać, umowa zostaje rozwiązana"
3. Pomimo dostarczenia aktu zgonu, pobrali ABONAMENT. Umowa telekomunikacyjna tak czy siak wygasła w chwili śmierci! Owszem, mieli jako takie prawo do otrzymania zapłaty za telefon lub jego odebrania (umowa + raty), ale nie do pobierania abonamentu.

Właśnie zorientowałem się w tym punkcie (3). Skoro pobrali abonament za 2 miesiące, już po przekazaniu aktu zgonu, tym bardziej koniecznie zgłoś się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Jestem ciekaw na jakiej podstawie, T-Mobile pobrał opłatę abonamentową po zgłoszeniu śmierci abonenta...
Niewykluczone, że powinieneś także pójść na komisariat policji, by zbadali czy to zachowanie T-Mobile nie jest przypadkiem niezgodne z prawem (a zapewne jest).
Nr główny: Plus (2006-09) -> Play (2010-ob)
Nr testowe: Play (2009, poz.), OFnK (2011, neg.), PonK (2011, poz.), LongPlay 1 (2012), Virgin Mobile (2013-14), Klucz mobile (2013)
divhashmorex
Spamer ;)
Spamer ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 1817
Dołączył(a): 2 lut 2011, o 22:35
Lokalizacja: Szczecin
Model telefonu: Nokia N70, Nokia 3310
Sieć: Play na kartę RWK, Orange One [6GBza6zł], RBM No Limits II

 

Postprzez mungo » 19 lip 2013, o 11:29

Nie mają prawa pobierać opłat za usługi telekomunikacyjne.
Pytanie z kim została zawarta umowa kredytu. Ta instytucja która udzieliła kredytu chce odzyskać te pieniądze i należne odsetki. Sprzedawca/ przedstawiciel instytucji finansowej obsłużył zmarłą osobę - należy się mu za to prowizja/ wynagrodzenie za wykonaną pracę. Tak więc Twój dziadek kupując przedmiot na raty kupił też czyjś czas, zasoby potrzebne na zorganizowanie tego kredytu.
Zwracając ten telefon angażował byś kolejne zasoby sprzedawcy (trzeba np sprawdzić czy rzeczywiście można dać ten telefon kolejnemu klientowi, załatwiać kolejne formalności) a i tak nie zwrócił byś całej należności za dobra i usługi które dostał zmarły.
mungo
Zapalony dyskutant
Zapalony dyskutant
Avatar użytkownika
 
Posty: 372
Dołączył(a): 17 sie 2007, o 11:36
Lokalizacja: Kraków
Model telefonu: iPhone5 i MotoG
Sieć: Orange i Plus

 

Postprzez kopyto » 19 lip 2013, o 11:37

Ojciec był abonentem T-mobile i przedłużenie umowy było w zasadzie standardowo wymuszone przez pracownika z BOK t-mobile który dzwonił namawiając na kolejne 2 lata.
Człowiek był chory i powiedział konsultantowi który co chwila do niego dzwonił by przysłali ten nowy telefon i przedłużyli umowę. W momencie dostarczenia przez kuriera telefonu była też umowa którą pewnie podpisał ale raz nie wiadomo kto udzielał kredytu (dla niego to było T-mobile) dwa jako dla abonenta T-mobile to nie ma znaczenia bo umowa jest pomiędzy nim a T-mobile.

Chore podejście T-mobile. Z tego co się orientowałem to tylko oni taż żerują na rodzinach zmarłych abonentów.
kopyto
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 10:11
Lokalizacja: Zielona Góra

 

Postprzez Precelos » 19 lip 2013, o 11:44

Moje kondolencje

Ja bym sie z nimi nie bawil, bezprawnie wzieli z konta nienalezne im pieniadze wiec to kradziez,
jak mowili poprzendicy policja itd, jest jeszce jedna opcja programy typu uwaga - dostana taki fajny Pr w ogolnopolskiej stacji
Obrazek
Precelos
Stary wyjadacz
Stary wyjadacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 931
Dołączył(a): 1 sty 2012, o 13:21
Lokalizacja: k-k
Model telefonu: E51, HTC ONE V, E52
Sieć: 2xPlay, Plus

 

Postprzez divhashmorex » 19 lip 2013, o 12:14

kopyto,
Akurat T-mobile jest znane z tego, że na siłę wciska abonamenty dzwoniąc nawet kilka razy dziennie z ofertą "nie do odrzucenia".
Gdyby ci umknęło, jeszcze raz napiszę, byś udał się z umową do Miejskiego Rzecznika Konsumentów (w zależności od ilości spraw, konieczne może być umówienie się), oraz na komisariat policji. Przedstaw tam swoją sprawę. Nie jestem pewien, jakie przepisy dokładnie zostały złamane przez T-Mobile w chwili pobrania abonamentu, ale policjanci powinni to wiedzieć (zdaje się, że to nie tylko kradzież).
Dodatkowo, potwierdzam słowa Precelosa, zgłoś się zarówno do lokalnych, jak i ogólnopolskich gazet i telewizji. Trochę czarnego PR-u na pewno nie zaszkodzi, a przy okazji, będzie miało to znacznie lepszy efekt niż post na tym forum. Pozwoli być może uchronić się innym osobom przed takimi złodziejskimi praktykami.
Nr główny: Plus (2006-09) -> Play (2010-ob)
Nr testowe: Play (2009, poz.), OFnK (2011, neg.), PonK (2011, poz.), LongPlay 1 (2012), Virgin Mobile (2013-14), Klucz mobile (2013)
divhashmorex
Spamer ;)
Spamer ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 1817
Dołączył(a): 2 lut 2011, o 22:35
Lokalizacja: Szczecin
Model telefonu: Nokia N70, Nokia 3310
Sieć: Play na kartę RWK, Orange One [6GBza6zł], RBM No Limits II

 

Postprzez Sharly » 19 lip 2013, o 16:55

Gdy człowiek jest w podeszłym wieku a do tego jest schorowany i nie miałby możliwości wybrania/przedłużenia abonamentu - byłoby to ograniczanie swobód obywatelski = łamanie konstytucji. Jak już ww. człowiek przedłuży umowę i opuszcza nas z tej przesiąkniętej nienawiścią planety a operator który zawarł umowę(w tym przypadku cyrograf) domaga się swojej należności, powstaję problem natury etycznej ,bo przecież firma domaga się zwrotu PONIESIONYCH KOSZTÓW od spadkobierców. Spadkobiercy popierają to argumentami wyssanymi prosto z serca - przecież ten człowiek ostrzegł ,że jest chory ,konsultant widział po numerze pesel ,że dana osoba przeżyła swoje w dwóch wiekach. Pytanie - co z tego? Myśląc zupełnie trzeźwo ,spadkobiercom podoba się to co otrzymują po śmierci bliskiej osoby a gdy dochodzi do momentu przejęcia wszystkich należności - zaczynają się moralne schody.

Cmentarz to źródło utrzymania nie tylko kościołów, grabarzy i ich zarządców.
Sprawę jak najbardziej można bezproblemowo rozwiązać , poświęcając garstkę czasu oraz pieniędzy na rozmowę z BOK'iem.
Nie rozumiem Twojego zażenowania , mam serce i uczucia ale być może za szybko analizujesz tę sprawę pobudzony emocjami po śmierci osoby Ci bliskiej?


Wszelka próba nagłośnienia tej sprawy , owszem da Ci upragniony sukces bo jestem przekonany ,że siłą opinii publicznej , T-mobile zdecyduje się na zwrot pobranych kosztów z konta Twojego ojca(pytanie czy zlecenie było na życzenie Twojego Taty?) ale na upartego popierając się umową TM wygrałoby tę walkę.
Bez odrobiny hipokryzji - swiat nie potrafilby istniec
Sharly
Ostrożny rozmówca
Ostrożny rozmówca
Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 1 paź 2012, o 17:49
Lokalizacja: Wrocław
Model telefonu: Nokia 3200/Xperia P
Sieć: Play,Plus,Vodafone

 

Postprzez kopyto » 19 lip 2013, o 17:07

Chodzi o zwykłą przyzwoitość. Telefony do BOKu nie przyniosły oczekiwanego skutku.
Tak jak pisałem, TM powinno było przyjąć nieużywany telefon i nie pobierać dwa razy abonamentu już po rozwiązaniu umowy ze względu na śmierć abonenta.
Przysyłanie wezwań do zapłaty za telefon w świetle niesłusznego pobierania abonamentu po zakończeniu umowy tym bardziej skłania mnie do tego by nagłośnić niekompetencje i nieprofesjonalizm tej firmy. Mi nie chodzi o kasę ale o zwykła przyzwoitość i traktowanie klienta z szacunkiem.
kopyto
Nowicjusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19 lip 2013, o 10:11
Lokalizacja: Zielona Góra

 

Postprzez mungo » 19 lip 2013, o 17:36

Zeszliśmy z tematyki telekomunikacyjnej na tematykę etyczną.
W kwestii telefonu na raty:
Moim zdaniem nie jest przyzwoite to że nie szanujecie decyzji zmarłego. Miał pełne prawa dysponować swoimi środkami. Kupił sprzęt z odroczonym terminem płatności. Prawdopodobnie był dobrym człowiekiem i zamierzał spłacić swoje zobowiązanie. Trzeba uszanować jego wolę.
To wy jesteście nieprzyzwoici że chcecie mieć jak największy spadek,
W kwestii opłat za usługi:
Moim zdaniem T-Mobile w sposób krzywdzący dla Was (nieprzyzwoity) rozpatrywało reklamacje.
mungo
Zapalony dyskutant
Zapalony dyskutant
Avatar użytkownika
 
Posty: 372
Dołączył(a): 17 sie 2007, o 11:36
Lokalizacja: Kraków
Model telefonu: iPhone5 i MotoG
Sieć: Orange i Plus

 

Postprzez divhashmorex » 19 lip 2013, o 17:46

mungo,
Zeszliśmy z tematyki telekomunikacyjnej na tematykę etyczną.
W kwestii telefonu na raty:
Moim zdaniem nie jest przyzwoite to że nie szanujecie decyzji zmarłego. Miał pełne prawa dysponować swoimi środkami. Kupił sprzęt z odroczonym terminem płatności. Prawdopodobnie był dobrym człowiekiem i zamierzał spłacić swoje zobowiązanie. Trzeba uszanować jego wolę.
To wy jesteście nieprzyzwoici że chcecie mieć jak największy spadek,

sarkazm, czy głupota?

Moim zdaniem, ojciec autora kupił telefon, by z niego korzystać, a nie po to, by robić problemy rodzinie i umrzeć w krótkiej perspektywie.
Ciekaw jestem, czy co niektórzy "mądrzy" wypowiadający się w tym temacie tak samo by ćwierkali, gdyby to ich rodziny dotyczyła opisana sytuacja.

Fakty niezaprzeczalne są trzy:
- autor zaproponował zwrot NIEUŻYWANEGO telefonu. Stanowi to dokładnie taki sam problem dla operatora jak zwrot w ciągu 10 dni...
A gdyby niektórzy nie wiedzieli, operatorzy robią wszystko, byle tylko utrudnić rezygnację
- autor został wprowadzony w błąd (oszukany) przez pracownika operatora
- operator okradł(/wyłudził pieniądze z konta) rodzinę, poprzez nieuprawnione pobranie opłaty abonamentowej za usługę, która wygasła.
Nr główny: Plus (2006-09) -> Play (2010-ob)
Nr testowe: Play (2009, poz.), OFnK (2011, neg.), PonK (2011, poz.), LongPlay 1 (2012), Virgin Mobile (2013-14), Klucz mobile (2013)
divhashmorex
Spamer ;)
Spamer ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 1817
Dołączył(a): 2 lut 2011, o 22:35
Lokalizacja: Szczecin
Model telefonu: Nokia N70, Nokia 3310
Sieć: Play na kartę RWK, Orange One [6GBza6zł], RBM No Limits II

 

Postprzez Sharly » 19 lip 2013, o 18:08

Nie miej pewności , że nikt nie miał nigdy podobnej sytuacji bo mianem mądrego można określić każdego ,ale większość z nas nie uważa się za każdego.
Pobranie środków wynikło zapewne z burdelu który utworzył się po odwiedzeniu #kopyto w salonie TM. PLN'y które TM pobrało na pewno zostaną zwrócone ale na z którego zostały pobrane. Bank ofc może odmówić wypłacenia nawet synowi środków(tego typu sprawy powinny zajmować nagłówki wszystkich większych gazet) , więc to i tak bicie głową w ścianę - jeżeli chodzi o zwrot sumy rabatów - wam jako rodzinie. Pieniądze niezależnie czyje zostaną albo w TM albo w Banku w którym Twój tato otworzył rachunek. Co prawda możesz w dość szybkim tempie wypłacić sumę X ale po dostarczeniu aktu zgonu(jeżeli była historia kredytowa) bank również zażąda zwrotu tej sumy. Słowem - paranoja.
Zobaczymy co na to rzecznik , jeżeli to nic nie wskóra polecam w następnej kolejności TM na facebook'u a gdzie wytłuszczona czcionka daj do zrozumienia Twój kolejny krok w drodze do PRZYZWOITOSCI , którym zapewne będą mass media. Sprawa dla reportera(krypto reklama 8) ) - redaktorzy którzy zajmują się setkami spraw chętnie wezmą pod lupę cała tą pogmatwana z punktu widzenia klienta na ogromna korporacje sytuacje.
Bez odrobiny hipokryzji - swiat nie potrafilby istniec
Sharly
Ostrożny rozmówca
Ostrożny rozmówca
Avatar użytkownika
 
Posty: 109
Dołączył(a): 1 paź 2012, o 17:49
Lokalizacja: Wrocław
Model telefonu: Nokia 3200/Xperia P
Sieć: Play,Plus,Vodafone

 

Postprzez divhashmorex » 19 lip 2013, o 18:15

Sharly,
Pobranie środków wynikło zapewne z burdelu który utworzył się po odwiedzeniu #kopyto w salonie TM. PLN'y które TM pobrało na pewno zostaną zwrócone ale na z którego zostały pobrane

Zagadka:
Czy jeżeli ukradnę z konta swojego znajomego powiedzmy 400 zł, a następnie, gdy ów się zorientuje, z powrotem mu je przeleję, to nie popełniłem przestępstwa

Albo jeszcze lepiej:
Czy jeśli wsiądę po pijanemu do samochodu i przejadę kawałek, po czym uznam, że jestem zbyt pijany i wrócę w miejsce rozpoczęcia podróży, to nie popełniłem przestępstwa?

Ponadto:
Jaki burdel? Klient przynosi akt zgonu i powoduje to bałagan? To niezbyt dobrze świadczy o firmie telekomunikacyjnej. Nie mają odpowiednich regulacji?

Klienci, pod żadnym pozorom nie idźcie do salonu, jeśli waszym celem nie jest podpisanie umowy, bo wywołacie burdel, bałagan, a być może nawet apokalipsę!
Nr główny: Plus (2006-09) -> Play (2010-ob)
Nr testowe: Play (2009, poz.), OFnK (2011, neg.), PonK (2011, poz.), LongPlay 1 (2012), Virgin Mobile (2013-14), Klucz mobile (2013)
divhashmorex
Spamer ;)
Spamer ;)
Avatar użytkownika
 
Posty: 1817
Dołączył(a): 2 lut 2011, o 22:35
Lokalizacja: Szczecin
Model telefonu: Nokia N70, Nokia 3310
Sieć: Play na kartę RWK, Orange One [6GBza6zł], RBM No Limits II

Następna strona

Powrót do Sieci komórkowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości